Na otwarcie własnego salonu kosmetycznego co roku decyduje się wiele kobiet, jednak coraz popularniejsze stają się mobilne punkty urody, a więc usługi świadczone w domu klienta. Choć tego typu biznes z pewnością trafia w niszę rynkową, to jednak do jego prowadzenia trzeba się odpowiednio przygotować.
Nie wszystkie usługi kosmetyczne można świadczyć w domu klienta, a dodatkowo należy włożyć nieco więcej wysiłku w przygotowania grafiku, który uwzględniać będzie czas na dojazd.
Dlaczego warto otworzyć mobilny salon kosmetyczny?
Mobilne salony kosmetyczne pracują przez niemal 7 dni w tygodniu, a usługi często świadczone są w niestandardowych godzinach. Wiele klientek chce bowiem wykonać makijaż wieczorowy późniejszą porą bądź umówić się na manicure dopiero wtedy, gdy dziecko pójdzie spać. Zaletą prowadzenia mobilnego salonu są przede wszystkim oszczędności – nie trzeba wynajmować powierzchni gospodarczej ani też odpowiednio jej wyposażać. W dalszym ciągu musimy zainwestować w odpowiedni sprzęt do pracy, jednak nie ponosimy dodatkowych kosztów, związanych na przykład z zakupem lady recepcyjnej czy krzeseł do poczekalni. Wadą tego biznesu jest natomiast fakt, iż nie wszystkie usługi można wykonać w domu klienta. Zrobienie makijażu, manicure czy nawet zabiegów oczyszczających twarz nie stanowi większego problemu, jednak te czynności, które wymagają zastosowania specjalistycznego sprzętu, trzeba będzie wykonywać bezpośrednio w salonie.
Osoba prowadząca tego rodzaju działalność musi też zwrócić uwagę na czas oraz koszty związane z dojazdami do klienta, choć te drugie bez większego problemu można po prostu wliczyć w cenę usługi.